כשהראש מרגיש כאילו רצועה לוחצת אותו….

אם כאב הראש האחרון הרגיש לך כמו רצועה המכווצת סביב המצח, צידי הראש והחלקים האחוריים שלו, ככל הנראה חווית כאב ראש הנובע ממתח ( Tension Headache או Tension-type Headache).אישה עם כאב ראש

Tension Headache הוא כאב הראש הנפוץ ביותר וכ 80-90% מאיתנו נסבול ממנו בנקודת זמן מסוימת בחיינו. הכאב הזה יכול להמשך בין 30 דקות ועד כשבוע שלם, וייתכן שתתלווה אליו תחושת רגישות יתר בקרקפת, בשרירי הצוואר והכתפיים.

איך נבחין בין כאב ראש הנובע ממתח לבין מיגרנה?

שלא כבמיגרנה, ב Tension Headache, הכאב לא קשור להפרעות בראייה ובדרך כלל לא מלווה בבחילות או הקאות. הכאב גם לא מתגבר כתוצאה מאור, צלילים, ריחות או מאמץ גופני. אך קיימים מקרים שכאב הראש המתחי יופיע יחד עם מיגרנה.

כמו ברוב כאבי הראש, גם הגורמים ל ב Tension Headache אינם ברורים. חוקרים משערים שיתכן והם קשורים לרגישות יתר של עצבים תחושתיים ו/או לכיווץ שרירי הקרקפת, הפנים והצוואר.

בכל מקרה, אחד הטריגרים המרכזיים לכאב הוא לחץ - Stress. הסטרס יכול להיגרם כתוצאה מאירועי חיים קשים כמו מוות של מישהו קרוב או משיגרת חיים המורכבת מעומס בלימודים או בעבודה, מתח ביחסים בין אישיים, או שינויים רבים בשגרת היום. גם עייפות, כעס וחרדה נמצאו כטריגרים לכאב הראש המתחי.

איך מאבחנים?

נכון להיום, ברשות הרופא שלך עדיין לא קיימת בדיקה שתאפשר לו זיהוי של כאב הראש המתחי. לכן, הוא יאבחן את סוג כאב הראש על פי התיאור שלך את הכאב והסימפטומים הנלווים.

איך מטפלים? מה עושים?

מומלץ לעקוב אם כאבי ראש בודדים הופכים להיות כרוניים, כלומר מתרחשים יותר מ 15 יום בחודש ניהול יומן כאב ראש יוכל לסייע לך בכך.

כשהסיבה העיקרית לכאב היא לחץ ומתח, טכניקות רגיעה והרפיה יכולות למנוע ולסייע.
נשימה בריאה,  יוגה ופעילות גופנית (הליכה של כ 30 דק ביום) יסייעו לך למנוע או להפחית את הכאב.
אם את מעוניינת בטיפול טבעי, שהוכח במחקרים רבים כיעיל מאד למניעה והפחתת כאבי ראש ומיגרנה, אז יתכן מאד
שאימון ב ביופידבק מאד יעזור לך.

שתפו עם חברים

Comments

comments